Zes manieren om even op te laden

Op 25 maart, 2019 door Lonneke

We rennen door het leven en staan soms niet stil bij wat dat allemaal met ons doet. Zo kunnen we vermoeid raken of overprikkeld. Soms zelfs overbelast waardoor we tijdelijk uitgeschakeld zijn. Dit kun je voorkomen door bewuster te leven. Even stilstaan bij je leefstijl en letterlijk de batterij opladen.

Veel water drinken

Je energiepeil knapt ook op van water drinken. Het wordt aangeraden om anderhalve liter per dag te drinken. Je kunt een glas water pakken als je je vermoeid voelt. Je merkt direct dat het je verkwikt. Wat je ook kunt doen is direct als je opstaat een flink glas te drinken. Je lijf heeft al uren niets binnengekregen. Je kikkert er echt van op en je kunt er weer even tegenaan.

Meditatie

Niet iedereen is er gek op, maar misschien moet je je er eens in verdiepen: meditatie. Wellicht is het handig om er eerst een instructie in te volgen, zodat je weet wat je doet. Mocht je dat niet nodig hebben, plan dan meditatie in in je dagelijks leven. Weet je niet hoe je het in kunt plannen, dan kun je ook een app installeren. Deze apps geven je een steuntje in de rug en herinneren je aan wat je moet doen.

In de sauna

Het is goed voor je lijf om af en toe naar de sauna te gaan. Je voelt je herboren en je ziet het leven weer van de zonnige kant. Niet alleen werkt een sauna ontspannend voor je geest, je reinigt er ook je lichaam mee, door flink te zweten. Mocht je echt saunafan zijn, kun je overwegen een sauna te kopen. En dat is minder ingewikkeld dan je denkt. Een sauna kopen is voor iedereen bereikbaar.

Yoga

Er zijn een aantal eenvoudige yoga-oefeningen die je in je dagelijks leven kunt implementeren. Even tussendoor of bijvoorbeeld elke keer als je een glas water drinkt. Door de oefeningen als normaal te beschouwen merk je dat je stijve schouders en stress voorkomt. Zit je veel op je beeldscherm te staren? Google dan direct naar een paar goede yoga-oefeningen. Maak jezelf dan deze oefeningen eigen en je voelt de batterij weer vollopen.

Een flinke wandeling

Met je neus in de wind een flinke wandeling maken. Je kikkert er niet allen van op, je bent ook nog eens sportief bezig. Buiten bewegen maakt dat je direct genoeg frisse lucht binnenkrijgt, wat goed is voor je hersenen. Ben je geen wandelaar dan zijn er natuurlijk ook andere sportieve mogelijkheden. Een rondje fietsen bijvoorbeeld. Of krachttraining in de buitenlucht. Als je maar beweegt!

Bijslapen

Van te weinig slaap wordt je futloos. Je houdt het nog wel een paar dagen vol, maar dan is het ineens tijd om bij te slapen. Een goede nacht maken zorgt ervoor dat je er weer even tegen kunt. En wat een goede nacht is, is voor iedereen verschillend. De een voelt zich wel bij acht uur slaap, de ander heeft al genoeg aan zes. Ook een middagslaapje is zo af en toe goed voor je. Even een uiltje knappen en je batterij zit vol!